ΘΗΣΕΑΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ – Προγραμματισμένες Δράσεις 2018-2019
Από το κλείσιμο της Ομάδας γονέων του 1ου Γυμνασίου Σύρου.
«Η ομάδα μας έφερε πιο κοντά στο στόχο για το καλό των παιδιών μας, εστιάζοντας όχι μόνο στα αρνητικά, αλλά και στα θετικά μας. Είδαμε την ιστορία να επαναλαμβάνεται, τα ίδια κάναμε κι εμείς, αλλά τα έχουμε ξεχάσει. Όταν το συνειδητοποιήσουμε αυτό γινόμαστε πιο ανεκτικοί και πιο συμπονετικοί. Βγήκαμε πιο έμπειροι από τη διαπίστωση των κοινών προβλημάτων που έχουμε όλοι μας με τα παιδιά και πιο έτοιμοι να αγωνιστούμε γι αυτά. Μέσα από την ομάδα βρήκαμε διαφορετικούς και πιο πρακτικούς τρόπους αντιμετώπισης τους, γνώση, εργαλεία, λύσεις, τα είδαμε από άλλη οπτική γωνία. Συνειδητοποιήσαμε ότι οι προσδοκίες και τα θέλω μας δεν πρέπει να αντανακλούν στον τρόπο που θα λειτουργεί το παιδί μας. Οφείλουμε να είμαστε καλά, ως άτομα ?ψυχικά ισορροπημένοι ? για να μπορούμε να μεγαλώνουμε παιδιά ανεξάρτητα. Το χάσμα γενεών ήταν είναι και θα είναι εκεί. Αν το αποδεχθούμε ανοίγουμε ένα δρόμο. Το να είσαι γονιός είναι όμορφη εμπειρία. Μας κάνει να εξελισσόμαστε σε προσωπικό επίπεδο, είναι ευλογία. Ο πανικός κι ο φόβος τώρα είναι ελεγχόμενα.
Η όλη εμπειρία υπήρξε εποικοδομητική. Γνωρίσαμε καινούριους ανθρώπους, περάσαμε καλά, νιώσαμε χαρά, νιώσαμε ενδυνάμωση, υποστήριξη, ενθάρρυνση, ανακούφιση? εξελιχθήκαμε. Είναι σημαντικό να αφουγκραζόμαστε τα παιδιά μας? να ακολουθούμε τη ροή του ποταμού και τον κάθε κυματισμό του?»
Μάρτιος-Μάιος 2018
Προγραμματισμένες Δράσεις Σχ. Έτος 2018-2019
«Ένα καλό συγκινησιακό κλίμα που χαρακτηρίζεται από αλληλοϋποστήριξη και αξιοποίηση της δημιουργικότητας αποτελεί κλειδί στην λειτουργική ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας.
Ένα σύστημα για να παραμείνει λειτουργικό στους στόχους του χρειάζεται να φροντίζει συνεχώς τις συνδέσεις του εσωτερικά ? ανάμεσα στα υποσυστήματα που το αποτελούν ? και εξωτερικά, με την πραγματικότητα που το περιβάλλει.
Η καλλιέργεια συνδέσεων ενισχύει τη δυνατότητα του συστήματος να φέρει και να αναπτύσσει πολυπλοκότητα και να εντάσσει δημιουργικά την απόκλιση.
Η μάθηση βασίζεται στη σχέση και μάλιστα μέσα σε ένα συγκινησιακό κλίμα που εστιάζει στο θετικό»
Η προτεινόμενη παρέμβαση στη βάση των παραπάνω αρχών της Συστημικής Επιστημολογίας περιλαμβάνει:
Α. Εργαστήριο εκπαιδευτικών (Σύλλογος διδασκόντων)
Στόχος του εργαστηρίου είναι να αποτελέσει ερέθισμα για αναστοχασμό, αξιοποιώντας την υπάρχουσα πλούσια εμπειρία των εκπαιδευτικών με ομάδες παιδιών και ενηλίκων σε σχολικά πλαίσια, ως προς την σημασία της ύπαρξης ενός καλού συγκινησιακού κλίματος. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί θα έρθουν σε επαφή με τη μεθοδολογία δημιουργίας του καλού αυτού κλίματος στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς.
Β. Τρεις δίωρες συναντήσεις με κάθε τμήμα της Α? τάξης
Στόχος της παρέμβασης είναι η δημιουργία σύνδεσης μεταξύ των παιδιών, που προέρχονται από διαφορετικά σχολικά πλαίσια και ανάλογες δυναμικές, μέσα από το μοίρασμα των δυνάμεων – δεξιοτήτων και των ονείρων – προσδοκιών τους για τη νέα φάση.
Γ. Ομάδα γονέων
Είναι σημαντική για τους γονείς με εφήβους η δυνατότητα ύπαρξης ενός πλαισίου ανταλλαγής, μοιράσματος, ενδυνάμωσης και επεξεργασίας αρχών μεγαλώματος και συγκινησιακής υποστήριξης του παιδιού στη δεδομένη φάση ζωής. Η ομάδα θα λειτουργεί σε χώρο του σχολείου και η διάρκεια ενός πρώτου κύκλου θα είναι 5 δίωρες συναντήσεις ανά δεκαπενθήμερο.
Το 1ο Γυμνάσιο Σύρου ευχαριστεί την επιστημονική ομάδα του ΘΗΣΕΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ για την εξαιρετικά επαγγελματική, άψογη και εποικοδομητική συνεργασία.